Algemene informatie Je hebt de behoefte om alle facetten van het Account -management vak te leren om hiermee het uiterste uit je klanten te halen, hen meer tevreden te stellen en tevens je targets te halen. Deze complete Accountmanagement opleiding van Move the Crowd behandelt alle facetten van het Accountmanagement vak. Move the Crowd is [...]
Algemene informatie In veel gevallen zijn offertes niets meer dan een gepimpte prijslijst. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat klanten het dan automatisch over de prijs gaan hebben wanneer je zo’n offerte gaat bespreken. Het kan écht anders. Het kan zelfs zo anders dat je door middel van je offerte een duidelijk verschil [...]
Algemene informatie Om elke medewerker goed te kunnen blijven ondersteunen is het voeren van periodieke functionerings- en beoordelingsgesprekken een absolute must. De praktijk leert dat deze twee gesprekken vaak door elkaar gehaald worden en de inhoud van het ene gesprek in het andere terechtkomt. Dat maakt het onoverzichtelijk en het zorgt ervoor dat je medewerker [...]
Algemene informatie “Er is niets zo ongelijk dan een gelijke behandeling van ongelijke mensen”. Als je te maken hebt met het coachen van medewerkers weet je dat elke medewerker andere drijfveren heeft en ook anders in elkaar zit. Het meest effectief in coachen is om aan te sluiten bij de taakvolwassenheid van je medewerker. Tijdens [...]
Algemene informatie Het grootste compliment dat een klant kan maken is het uiten van een klacht. Dat klinkt misschien raar maar een klagende klant geeft je de mogelijkheid de relatie te herstellen. Wanneer ze niet klagen maar wel wegblijven is de schade veel groter. Toch is omgaan met klachten in veel gevallen een uitdaging. Je [...]
Algemene informatie Korting geven heeft niets met verkopen te maken. Degene die de Keizer van de korting is ligt nu onder de brug in Parijs. Natuurlijk vragen klanten om korting. Dit verzoek wordt namelijk maar al te vaak ingewilligd. Drie keer “BOE” roepen en de meeste verkopers zakken procenten of verliezen de deal. En dat [...]
Algemene informatie Een veel gehoord spreekwoord is “de klant is koning”. Het lijkt simpel en spreekt voor zich. Maar om er als zodanig naar te handelen vraagt het een professionele houding en bijpassende vaardigheden. Tijdens een korte workshop leren we jou hoe je jouw klantgerichte houding kunt kiezen en welke vaardigheden gewaardeerd worden door klanten. [...]
Algemene informatie Leiderschap is een verzamelnaam voor de verschillende rollen die een direct leidinggevende moet kunnen toepassen om het hoogst mogelijke rendement uit het team te halen. De ene keer moet je instrueren en begeleiden, de andere keer met de vuist op tafel slaan en weer een andere keer is delegeren de beste remedie. De [...]
Algemene informatie Soms moet je mensen een zetje geven in de goede richting. Dat ze hierdoor uit zichzelf in gaan zien dat ze meer kunnen dan ze tot nu bereikt hebben of dat ze meer kunnen bijdragen aan het team en/of aan zichzelf. Motivatie versterken kan alleen als je degene echt raakt. Intrinsiek gemotiveerd noemen [...]